Medisch tapen

Het Medical Taping Concept is een revolutionaire behandelmethode die fundamenteel verschilt van conventionele behandelmethodieken. De basis van het Medical Taping Concept werd in de jaren zeventig gelegd in Japan en Korea. Hier werden destijds tapemethodes ontwikkeld vanuit de gedachte dat beweging en spieractiviteit essentieel is om gezondheid te behouden of te herstellen. De achtergrondgedachte is, dat spieren niet alleen nodig zijn voor beweging maar daarnaast ook bepalend zijn voor bijvoorbeeld de bloed- en lymfecirculatie en de lichaamstemperatuur. Als spieren niet goed functioneren, kan dat dus een scala van klachten en aandoeningen geven.

De werking van de cure-tape is als volgt. De tape tilt als het ware de opperhuid op. Hierdoor wordt het volume van de tweede huidlaag - waarin de haarvaatjes en receptoren liggen- groter. Deze toename van volume verbetert de doorbloeding. Voedingsstoffen worden beter aangevoerd en afvalstoffen sneller afgevoerd. Bovendien vermindert de druk op de zenuwen door de liftende werking van de tape. Pijnvermindering of zelfs het verdwijnen van pijn zijn het gevolg.

De tape kan meerdere dagen blijven zitten zonder nadelige bijwerkingen. U kunt er zelfs mee douchen. Het draagt bij aan een 24-uursbehandeling en stimuleert het natuurlijk genezingsvermogen van het lichaam zelf.